Kobe dag 12

10 augustus 2023 - Kobe, Japan

Vandaag ging de reis naar Kobe. Na een korte treinreis (1,5 uur)  bereiken we onze bestemming. Veel winkels en Kobe lijkt veel op de andere steden die we bezocht hebben, alleen iets ruimer opgezet. We lopen de winkelstraten door met als doel Chinatown, waar we wat kleins nemen voor lunch. Duiness slaagt voor een zonnebril (tax-free) en na een drankje bij Starbucks komen we terug bij ons hotel.

We hebben om 18:30 een reservering staan bij een steak restaurant. Hier wordt het vlees en de groenten op een grote plaat voor onze neus klaargemaakt, erg leuke ervaring en vooral erg lekker.

Na het eten lopen we richting de haven waar we nog even wat foto’s maken van de skyline van Kobe.

Morgen reizen we door naar Nara en slapen we bij de monniken in een tempel. We eten daar ook, dus we zijn benieuwd wat we daar voorgeschoteld krijgen. Misschien toch even wat snacks inslaan 😀

1. Lia:
    10 augustus 2023
    Hoi allemaal, best weer een leuke dag in Kobe! Leuke video van het steak restaurant, bedankt en fijn dat het heel lekker was! Mazzel voor Duiness dat hij een zonnebril zonder tax heeft gekocht👍! Fijne volgende dag, ben benieuwd hoe het is in de tempel bij de monniken! Hopen dat het eten goed is! Groetjes 🙋‍♀️👋🏽!
  2. Ineke:
    10 augustus 2023
    Hallo allen wel weer een drukke dag vandaag. Het eten zag er lekker uit en went het al om met die stokjes te eten ? Mooie moderne stad en ook mooi winkelcentrum. Hebben jullie al iets als aandenken van jullie bijzondere reis gekocht? Ben ook wel
  3. Ineke:
    10 augustus 2023
    Hallo allen was al bezig met mijn reactie maar opeens was het weg. Nu maar opnieuw wat een mooie moderne stad en winkelcentrum. Wat een gezellige foto waarop jullie allemaal te zien zijn eten met stokjes, went dat al? Morgen naar een klooster ben zeer benieuwd hoe dat zal zijn waarschijnlijk heel sober en daar ook nog eten ! Hebben jullie al een aandenken gekocht van deze bijzondere reis? Dat je er ook nog taxfree kunt kopen altijd wel gunstig: Fijne dag morgen bij de monniken en weer bedankt groetjes.
  4. Bernard:
    10 augustus 2023
    Goedemorgen familie daar in Japan, het zal best wel gesmaakt hebben zo’n stukje rundvlees. Grappig dat je mag zien hoe het wordt klaar gemaakt, wie weet wordt er nog iets voor later opgestoken.
    Ik denk best wel dat het een mooie moderne stad is, zo kijkende naar de kiekjes. Maar het verblijf daar in Kobe is wel erg kort, maar er staat een nieuwe trip op het programma.
    Ik heb inmiddels Nara gevonden, echter weet niet of jullie daar naartoe gaan. Het is in ieder geval een bosrijke en een natuurgebied. Best wel een plaats voor monniken om in hun overtuiging zich terug te trekken. Het zal best wel eenvoudig zijn, maar op zich is dat geweldig om mee te maken, in dat leventje. Ach wij in het westen hebben overal een bepaald idee bij of van. Veel plezier aldaar.