Takayama dag 14

12 augustus 2023 - Takayama, Japan

De wekker gaat vroeg vandaag, om 3:45. We wonen de vuurceremonie bij. Helaas zijn we een beetje laat en zien we niet al te veel. Na de ceremonie gaan de kinderen nog wandelen en wij kruipen weer terug in bed. Om 7:00 gaan Esmée en Yvonne mediteren en om 7:30 ontbijt. We eten allemaal wel wat, maar op het station toch nog maar even naar de bakker.

De treinreis naar Takayama duurt ruim 4 uur maar met een mooi uitzicht. We komen rond 3:30 aan en na het inchecken gauw het dorpje in.

Erg leuk centrum met allerlei houten winkeltjes. Helaas gaan de meeste winkels om 5 uur dicht. We hopen morgenochtend nog wat meer te zien.

Deze streek staat bekend om het rundvlees dus dit is een goed excuus om een hamburger te eten. Smaakt erg goed!

Morgen nog wat meer Takayama verkennen en dan rond de middag terug naar Tokyo!

1. Lia:
    12 augustus 2023
    Vroeg op en daarna 4 uur treinen naar Takayama, best wel een leuke plaats en lekkere hamburger gegeten 👍! Nog een fijne tijd daar morgen en goede reis morgenmiddag terug naar Tokyo! Hoe laat is jullie vlucht ? Groetjes voor allemaal 🙋‍♀️!
  2. Ineke:
    12 augustus 2023
    Hallo allen om iets bijzonders mee te maken wel erg vroeg op! Wat jullie te eten kregen was wel te eten maar toch later iets lekkers bij de bakker. Vier uur treinen is net zolang als van ons naar Parijs. Zag dat jullie aan een lekkere hamburger maaltijd zaten. Morgen nog een beetje rondneuzen en dan opnieuw naar Tokyo. Komende week wordt het weer zomers in Nederland. Nog even genieten van jullie laatste dagen. Groetjes
  3. Bernard:
    12 augustus 2023
    Zo, dat was een vroegertje, maar jullie zullen er wel naar uitgekeken hebben, dan is het toch een beetje jammer dat jullie te laat waren. Het ontbijt zou mij ook een beetje tegenstaan, maar gelukkig was er op het station nog wat te halen.
    Mooie foto’s van de natuur, de rivier, de vlinder en de prachtige rijstvelden. Maar jullie zijn toch later op de dag beloond met een heerlijke echte westerse hap. Tja, zo kijken jullie vast alweer richting Europa. Grappig al die houten winkels, ik denk dat het daar ook hard kan regenen, gezien de goten langs de straat. Ook aldaar blijft het opmerkelijk schoon. Straks nog mooi de tijd om hebbedingetje te kopen vanuit de winkeltjes.
    Goede reis alvast naar Tokio.