Nara dag 13

11 augustus 2023 - Oji, Japan

Vandaag vervolgen we onze reis. Voordat we Kobe verlaten besluiten we nog te ontbijten met Japanese pancakes. Ontzettend lekker, schijnen gemaakt te worden van het eigeel en de eiwitten worden erbij geserveerd als een soort meringue (schuim). We stappen op de trein en arriveren ruim 1,5 uur later in Nara. We laten onze koffers achter op het station in een kluisje en nemen de bus naar Nara park, wat bekend staat om de loslopende herten en de de nabijgelegen tempel. De herten zijn heel tam en buigen naar je (zie filmpje). Als elk dier zijn ze heel erg gespinst op eten en terwijl ik mijn geld in mijn handen heb, rist een hert een 10,000 yen briefje uit mijn hand en eet het op. Dit is omgerekend 66 euro, toch zonde….

Vanaf het station nemen we een trein en een taxi naar de Gyokuzoin tempel waar we de nacht zullen verblijven. Echt een hele leuke ervaring. Echt Japans eten en rondlopen in Kimono. Ook het omliggende park en de tempels zijn heel mooi. De kinderen gaan nog calligraveren met speciale inkt en op speciaal papier.

Morgen vroeg op want we nemen deel aan een speciale vuurceremonie. We moesten onze naam, leeftijd en wens op een houten plankje schrijven en dat wordt dan traditioneel verbrand. De ceremonie vindt plaats om 4:15, dus de wekker gaat om 4 uur 😒

Vervolgens is er nog een meditatie 🧘‍♀️ om 7 uur en is er een ontbijt om 07:30. Daarna reizen we door naar Takayama, dit is een reis die ongeveer 4,5 uur in  beslag zal nemen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lia:
    11 augustus 2023
    Hoi allemaal, weer een interessante en mooie dag gehad, wat een belevenissen in Nara! En wat leuk zo’n verblijf in een tempel, heel bijzonder! Wel pech dat een giraffe je geld heeft opgegeten! En morgen vroeg op dus bijtijds naar bed in Nara! Fijne tijd bij de vuur ceremonie , ben benieuwd wat de meditatie inhoudt! Goede reis naar Takayama, wel lang he en een fijne tijd daar! Groetjes voor allemaal van ma/ oma 🙋‍♀️!
  2. Bernard:
    11 augustus 2023
    Goedemorgen aldaar tussen de monniken, ik ben echt onder de indruk hoe mooi het is en hoe groot. Wat een mooi geheel zoals het altaar in de tempel. Zo’n bedje vind ik maar magertjes, maar hoort wel bij de cultuur. De maaltijd gebruiken zo op de grond, je moet hem maar willen, maar al die schaaltjes met versnaperingen, hoop dat er iets lekkers bij was voor jullie! Wel een mooie kimono en het mooie is, hierin is iedereen gelijk. Ik dacht dat Bambi altijd aardige dieren waren, maar zoals altijd, er zitten ook daar boefjes tussen😬. Straks voor jullie weer op reis naar het hoge gelegen Takayama, tussen de bergen en in de winter, wintersport. In ieder geval zal het daar niet zo warm meer zijn. Hoop dat jullie middels een mooie trein mogen rijden, maar het wordt zeker een paar keer overstappen, maar zo zien jullie erg veel van Japan.
  3. Ineke:
    12 augustus 2023
    Hallo allemaal nu waarschijnlijk al aangekomen op jullie nieuwe bestemming. Wat een bijzondere dag was het gisteren bij de monniken. Jullie kwamen in een heel andere wereld ook wel bijzonder om mee te maken en te zien hoe zij leven. Hoop dat het eten wel lekker was. Eenmaal thuis zal ik wel horen hoe jullie deze trip ervaren hebben. Fijne laatste dagen nog in Japan groetjes.