Osaka dag 10

8 augustus 2023 - Osaka, Japan

De wekker ging om 05:45, want we wilden vroeg bij Universal Studios zijn. Gelukkig zitten we al aan de goede kant van de stad, dus goed 7 uur waren we er. We wilden er zo vroeg zijn, zodat we Super Nintendo World kunnen bezoeken. Dit kan alleen met een speciaal ticket die je s’ochtends vroeg in het park kan krijgen. Hoewel op de website stond dat het park om 8 uur open zou gaan, gingen de poorten om 07:30 open. We hadden geluk en konden om 08:30 Super Nintendo World bezoeken. De rijen vielen enorm mee en we konden  overal in met niet al teveel wachttijd. Het was alleen wel erg warm 🥵. Om deze reden werd ook de No Limit parade iets aangepast.

De foto’s spreken voor zich, we hebben Super Nintendo World bezocht en Harry Potter World. ook was er een parade en een aantal andere attracties gebaseerd op beroemde films zoals Jaws, Jurassic Park en Spider-Man.

We besluiten wat te eten te halen bij de lokale supermarkt en laten het bad op het dakterras met koud water vollopen om even bij te komen.

Al met al een geslaagde dag. Morgen reizen we naar Wakayama, niet al te ver van het strand, dus even een dagje relaxen.

1. Lia:
    8 augustus 2023
    Hoi allemaal, leuke foto’s 👍en mooi dat jullie tickets konden krijgen en overal in konden zonder lang te hoeven wachten! Ook leuk om de attracties bij beroemde films te bezoeken! Dus zeker een geslaagde dag! Fijne tijd in Wakayama en heerlijk om even te relaxen daar! Groetjes voor allemaal 🙋‍♀️👋🏽!
  2. Bernard:
    8 augustus 2023
    Goedemorgen luitjes daar nu nog in Osaka.
    Zo jullie gaan weer op pad nadat de studio’s zijn bezocht, dat zal best voor jullie erg mooi zijn geweest. Immers jullie kijken nog wel eens naar een film. Zelfs Jaws hebben wij niet gezien. Wat ik wel zag, dat was een mooie oude locomotief op nagelnieuwe dwarsliggers!
    Het is weer koffers pakken en de toerist uithangen, het het is maar een klein eindje, wellicht weer met de trein. Ik heb gezien dat er een soort kasteel zou moeten zijn, verder een veel kleinere stad met havens direct aan zee. Altijd gezellig langs bootjes te lopen en nog strand ook voor een kleurtje, of is het daar te warm voor?
    Nu gezellige tijd binnen de nieuwe stad maar nu aan een rivier en direct aan zee.
  3. Ineke:
    9 augustus 2023
    Goede middag op jullie nieuwe stek vandaag. Verslag wel gelezen helaas vergeten te reageren . Wat een belevenis gisteren in die Universal studio om alles van nabij te bekijken. In verschillende werelden gekeken hoe opnames worden gemaakt. Hopelijk vandaag een rustige zonnige dag bij het strand. Gelukkig is het nu bij ons beter weer aan het worden na vele dagen regen en koud was weer truien weer. Gezellige dag met z’n allen groetjes.