Osaka dag 9

7 augustus 2023 - Osaka, Japan

Vandaag een korte reis van onze airbnb in Kyoto naar onze airbnb in Osaka. Een Airbnb is een organisatie waar particulieren hun huis kunnen verhuren. Je zit dus in een echt Japans huis in een woonwijk. We kunnen onze bagage achterlaten om 11:30 en dus gaan we de stad verkennen.

Osaka is groter dan Kyoto en heeft meer een gevoel van een echt grote stad. We gaan eerst naar Osaka Castle, een kasteel in het midden van Osaka. Mooi gebouw en leuk park eromheen.

Na Osaka Castle gaan we naar Sinshekai een wijk in Osaka. Onderweg nog even een curry eten. In Shinshekai vind je veel electronics en gadget winkels en heel veel neon. Je moet er van houden…

Duiness ontdekt interessante winkels en wij lopen vast door naar onze airbnb om even bij te komen.

S’avonds lopen we Dotonburi in, een wijk vlakbij onze accommodatie. Veel licht en erg druk maar wel leuk. We eten wat en proberen ook een nieuwe locale specialiteit, meloenbrood met ijs. Erg lekker…

We sluiten de avond af met een bezoek aan een arcade. Je kan daar allerlei sporten doen, best grappig.

Nu naar bed want we vertrekken morgen om 6:15 richting Universal Studios. We hopen gelijk Marioland in te kunnen.

1. Ineke:
    7 augustus 2023
    Hallo allen wat weer een drukke dag en mooi onderkomen gevonden. Leuk even sporten met elkaar en alleen. Bijzonder het binnen kan. Lekker even losslaan.Wat een drukke stad met al die neon reklames en branden de hele dag 24 uur? Valt de temperatuur nu mee of is het in de stad benauwd. Bedankt weer voor de vele foto’ s. Groetjes
  2. Lia:
    7 augustus 2023
    Mooi dat jullie in Osaka zijn aangekomen en dat het een mooie stad is! Fijn dat jullie een goede accommodatie hebben!
    Weer heel veel gezien en lekker gegeten! En lekker gesport, zelfs getennist, konden jullie dat nog ? Wel fijn even tussen door sporten! Bedankt weer voor de foto’s! Fijne tijd bij de Universal Studio’s en hoop dat jullie Marioland in kunnen! Groetjes voor allemaal 🙋‍♀️!
  3. Bernard:
    7 augustus 2023
    Goedemorgen daar in Osaka, er ligt weer een gevulde dag op jullie te wachten. Het zal druk zijn om de stad te bezoeken, want er wonen een groot aantal Japanners. Veel plezier alvast met allen.
    Esmee, jou foto komt aardig overeen met het reclamebord achter jou, grappig gedaan ✅. Zo, het tennissen hebben jullie nog niet verleerd en Duiness heeft eerder kunnen volleyballen👍. Zo te zien zijn Yvonne en Esmee aan het honkballen, en ook nog de bokshandschoenen opgepakt, met veel voetenwerk. Leuk om een uurtje even heel wat anders te doen.
    Wat ik al eerder heb opgemerkt, wat zijn de mensen daar netjes, echt schonen straten.
    Het zal best wel heel apart voor jullie zijn om in een huis te verblijven van Japanners, alles zal voor hun zijn ingericht. Kleine mensen en voetjes. Zelfs de slippertjes liggen gereed om de woning te betreden, zo neem je nooit geen vuil van de straat mee naar binnen, goed over na gedacht.
    Bedankt voor de mooie foto’s en het verhaal van de dag!
  4. Robert Vroklage:
    8 augustus 2023
    Huizen zijn hier inderdaad klein. Denk dat deze en die van gisteren niet breder zijn dan 3.25 meter