Tokyo- dag 3

1 augustus 2023 - Tokyo, Japan

Vandaag gaat de wekker vroeg. We willen naar het paleis maar hebben geen tickets. Er is een optie om tickets te krijgen maar dan moet je er voor 9 uur zijn. Eerst even ontbijten bij een bakkerij en daarna met de metro naar het paleis. We hebben geluk en bemachtigen een gratis ticket. Het valt op dat de gebouwen vrij simpel zijn met weinig pracht en praal. Na een rondleiding van een uur nog even de tuin in van het paleis. Grote tuin en best leuk opgezet. Het was vreselijk benauwd en aan het eind van de ochtend zien we donkere wolken verschijnen. We nemen de metro naar Ameyoko, een straat met marktkraampjes. We hebben daar gegeten en zaten gelukkig binnen, want zoals verwacht begon het te regenen en onweren. Na een lekkere lunch (verschillende kleine Japanse gerechten) gaan we door naar de Senso-ji Temple. Om daar te komen lopen we door een leuke winkelstraat ( Nakamise-dori Street). De temperatuur is inmiddels aangenaam door de regenbui en we slenteren op ons gemak naar de tempel.

Na een koffie en Matcha Chai Latte voor Esmée (een soort drank) gaan we richting hotel om even een uurtje te “hangen”. Robert en Yvonne pikken nog even een massage mee en vervolgens begeven we ons naar het centrum van Shinjuki, de wijk waar ons hotel is. Natuurlijk kan je niet naar Japan zonder een karaokesessie! We krijgen een eigen kamer en kunnen ons naar hartelust uitleven, echt heel leuk om te doen. Vervolgens gaan we naar een dim-sum restaurant, echt heel lekker.

Zo dan is deze dag ook weer voorbij. Wij gaan naar het hotel en Sanne naar het vliegveld om Duiness te halen.

Morgen verlaten we Tokyo en gaan we richting Hakone. We komen de 13e augustus dan weer terug. Mooi, want dan kunnen we nog even winkelen 🛍️ voordat we weer teugvliegen.

1. Lia:
    1 augustus 2023
    Weer een mooie dag gehad , mooi dat jullie nog tickets konden krijgen voor het paleis! Fijn een massage en leuk dat jullie zo’n karaoke sessie hebben gedaan Zag al dat Duiness ook was aangekomen! Hoop dat jullie lekker slapen en morgen richting Hakone, goede reis daarheen en een fijne tijd daar 🙋‍♀️!
  2. Bernard:
    1 augustus 2023
    Zo, dat kinkt mij als muziek in de oortjes, gratis naar het paleis met een wonderschone tuin, je moet er maar van houden! Ik zie op de foto’s mooie gezellige winkelstraten en genoeg mensen op de been, zo krijg je een idee hoe de mensen in Tokio leven, dat lijkt mij best wel grappig. Morgen met de complete set verder het land verkennen, wie weet een stuk platteland en rijstvelden denk ik zo. Zal straks even koekeloeren hoe ver jullie reizen in Japan. Leuk om jullie een beetje te volgen. Zo te horen is het eten ook niet verkeerd, ik denk nog steeds aan Bali😢. Kunnen jullie al een beetje overweg met de stokjes? Gezellige tijd verder in het verre Oosten.