Hakone -dag 4

2 augustus 2023 - Hakone-machi, Japan

Vandaag reizen we naar Hakone. Eerst nog even naar een kledingwinkel, want Duiness zijn koffer is niet aangekomen. We nemen de metro naar het treinstation, we wachten even tot de spits voorbij is anders staan we heel erg tegen elkaar aan.

We reizen met de Shinkansen vandaag, de eerste keer dat we onze speciale treinpas gebruiken. Alles staat heel goed aangegeven en we komen zonder problemen aan in Hakone. We hebben een speciale pas, zodat we allerlei activiteiten kunnen doen aldaar. De treinreis is panoramisch, met een mooi uitzicht. Het is geen recht stuk, maar heeft verschillende bochten. De machinist loopt elke keer van voor naar achter om van kant te wisselen. Leuk plaatsje, doet ons een beetje aan een skidorp denken.
Wederom een mooi hotel, met ruime kamers en gratis drinken en snacks. De kimono’s liggen al klaar en er is ook een private onsen (hot tub).

We hebben weinig tijd, dus besluiten naar het openluchtmuseum te gaan. Erg leuk en interactief. Na daar een uurtje te hebben doorgebracht besluiten we te gaan eten. We hebben de lunch overgeslagen, dus hebben best wel honger. Dat lijkt toch wat moeilijker dan gedacht. Heel veel restaurants zijn dicht, best raar. We komen uiteindelijk uit bij een hostel die best lekker (westers) eten serveert. Leuke vibe…

Teruggekomen in het hotel nog even gratis toetjes eten en daarna gaan Esmée en Yvonne de onsen proberen. Vervolgens relaxen we nog even bij de firepit.

Op tijd naar bed vanavond, ontbijt om 7:45 en dan een volle dag sightseeing.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bernard:
    2 augustus 2023
    Wat een narigheid als je koffer niet meekomt, maar daar hebben wij als familie wel ervaring mee, na 3 dagen daar was hij dan bij ons in Bali. Te hopen dat de maat van Duiness in Japan te koop is, hadden wij toen ook al last van😏maar wel claimen, gratis tip. Mooie foto’s zeker in kimono, ik zou die aankopen, echt leuk. Overigen het stel onder het beeld was bijna goed nagemaakt, alleen rechterhand van Robert niet op de juiste plaats😊. Wat een mooie trein om je te verplaatsen, zou een vliegtuig kunnen zijn. Ik dacht dat Hakone rond de 100 km was van Tokio. Het is daar geweldig mooi groen en zo op het zicht, erg schoon. Ik krijg wel de indruk dat jullie een mooi luxe hotel hebben, geniet ervan luitjes, fijne avond nog.
  2. Lia:
    2 augustus 2023
    Hallo allemaal, dat is balen dat Duiness zijn koffer niet is aangekomen, hopen dat hij snel komt! Leuk zo’n panoramische treinreis! En fijn dat jullie een mooi hotel hebben. Ondanks dat jullie weinig tijd hadden toch nog leuke dingen gedaan! Bedankt voor de mooie foto’s, fijne sightseeing en groetjes voor allemaal!
  3. Ineke:
    2 augustus 2023
    Hallo allemaal kom net thuis op bezoek geweest bij Ria die niet meer zo kan lopen. Wat een pech voor Duiness geen koffer hopelijk komt hij nog nagestuurd. Wat een mooie kamers en die Foto in kimono Yvonne en Esmee toch prachtig. Zo er was wel veel te doen jullie hebben het goed voor elkaar wel een belevenis. Bedankt voor de vele andere foto’s. Als ik dit schrijf is het bij jullie bedtijd dus lezen jullie onze reacties de volgende ochtend. Groetjes
  4. Bianca:
    2 augustus 2023
    Goed opgemerkt Bernard! Ik wilde het ook melden! Zeker de kimono's zien er leuk uit.
  5. Yvonne Vroklage:
    3 augustus 2023
    Goedemorgen ik wilde even checken of jullie wel goed naar de foto’s kijken. De juiste foto staat nu op de blog
  6. Bianca:
    3 augustus 2023
    😂😂😂We kijken met een vergrootglas 🧐
  7. Bernard:
    3 augustus 2023
    Wij kijken bijzonder scherp en niet alleen naar de personen, ook naar de omgeving of z’n vakantie iets voor ons twee is😏. We zijn alvast gaan sparen!