Hakone -dag 5

3 augustus 2023 - Hakone-machi, Japan

Vroeg aan het ontbijt want we hebben veel gepland vandaag. We nemen een trein richting de kabelbaan en we hebben geluk, want we zien de top van de Mount Fuji. We genieten van het uitzicht en bij het eerste station bezoeken we het geomuseum. Het hele gebied is vulkanisch, de laatste uitbarsting was in 2015.

We vervolgen onze trip en nemen de tweede kabelbaan naar boven. Onderweg zien we het meer al en de boot die we zullen nemen om bij de tempel te komen. Na een koffiepauze lopen we richting de tempel en bezoeken we ook nog de shrine aldaar (een soort poort).

Het is inmiddels lunchtijd en na wat noodles en gyoza’s gaan we naar de bus die ons naar het hotel zal brengen. Sanne & Duiness nemen een andere bus naar de skywalk, een lange brug aan de andere kant van het gebied. Robert en Yvonne gaan de onsen in en Esmée gebruikt deze tijd om wat te lezen en te relaxen.

S’avonds eten we bij een lokaal restaurant en bestellen we een lokaal tofu gerecht.

Leuke dag en veel gezien. Morgen vertrekken we hier met als bestemming Kyoto!

1. Lia:
    3 augustus 2023
    Hallo allemaal, weer een hele mooie dag zo te lezen! Een heleboel leuke dingen gedaan en wat een mooie foto’s! Leuk dat jullie na de lunch jullie eigen ding hebben gedaan! Goede reis naar Kyoto morgen en een fijne tijd daar! Groetjes voor allemaal!
  2. Bernard:
    3 augustus 2023
    Nog even een reactie voordat jullie het mandje induiken. Ik heb een mooie tempel gezien, kunstig blijft het om z’n dak te maken. Moesten jullie daar de handjes wassen? Die berg is dat die berg die normaal altijd met met sneeuw bedekt, wordt gefotografeerd en waarmee Japan bekend is? Sanne loopt met een fototoestel van jaren geleden, toch wel een Japannertje, een Pentax wellicht. Ik zag dat de jongste spruit de “pijp aan Maarten” heeft gegeven, even tijd voor haar zelf na al die indrukken. Wel grappig om die zwanenbootjes te zien op het meer, wellicht iets voor verliefde stelletjes. Zo, nu op naar Kyoto. Zien jullie daar in Japan nog mensen met mondkapjes lopen?
  3. Ineke:
    3 augustus 2023
    Hallo allemaal kom er nu achter dat ik mijn reactie onder een foto heb gezet en zie datje dat onder elke foto kunt doen. Ook best een leuk idee dus ga ik morgen doen. Als jullie mooie vakantie erop zit kunnen jullie een prachtig fotoboek maken van deze bijzondere reis. Groetjes.