Kyoto dag 6

4 augustus 2023 - Hakone-machi, Japan

7:45 zitten we wederom aan het ontbijt. We besluiten om nog een keer met de kabelbaan naar boven te gaan. Er is bij ons beneden geen bewolking en wellicht dat we nu de Mount Fuji nog beter kunnen zien. En ja, dit is de beroemde berg die je vaak op ansichtkaarten ziet. Helaas is de Mount Fuji nu helemaal niet te zien, niet getreurd, we hebben gisteren al mooie plaatjes geschoten.

We bezoeken op de terugweg nog Gora park en lopen terug naar het hotel. Op naar de volgende bestemming, Kyoto! We reizen vandaag met de Shinkansen, de beroemde bullettrein. We doen er ongeveer 3 uur over om naar Kyoto te komen, erg relaxte manier van reizen.

We komen rond 3:30 aan in Kyoto en gaan op zoek naar onze Airbnb. Deze vinden we zonder al te veel problemen. Een echt traditioneel Japans huis met een douche buiten en gelukkig ook een badkamer binnen. En ook niet onbelangrijk, een wasmachine, kunnen we even een wasje draaien. We laten onze spullen achter en gaan met de bus naar een tempel, de Kiyomizu-dera tempel. Het is nog steeds erg warm 🥵, de vochtigheidsgraad lijkt hier hoger dan in Tokyo. Een mooie tempel, zeker een bezoekje waard.

We hebben inmiddels best wel honger, dus op zoek naar een restaurant. Dit is niet zo heel makkelijk, de meeste restaurants zijn vrij duur en alleen toegankelijk met een reservering. Uiteindelijk vinden we een restaurant wat Franse gerechten op de kaart heeft staan. Was niet helemaal de bedoeling, maar het eten was best lekker.

We nemen de bus naar huis en komen al snel uit op de hoofdstraat met heel veel andere restaurants. Weten we dan ook weer.

Morgen gaat de wekker weer vroeg, want we willen naar Arashiyama Bamboo Grove, maar willen de drukte een beetje voor zijn.

1. Ineke:
    4 augustus 2023
    Hallo allemaal wat weer een prachtige dag hebben jullie beleefd. Best wel een lange treinreis volgens Bernard 400km. Had niet gedacht dat Japan zo groot was. Hadden jullie de BB niet van tevoren besproken? Best wel spannend om iets voor jullie allen te vinden. Heeft Duiness zijn koffer al terug ? Kun je in Japan wel kleding voor hem kopen voor zijn lengte. Zijn wel hele vermoeiende dagen zo te zien waar jullie allemaal heen gaan. Bedankt weer voor de vele foto’s. Groetjes
  2. Lia:
    4 augustus 2023
    Weer een mooie dag vandaag! En fijn dat jullie zo’n mooi huis hebben! Pech dat alles daar zo duur is en dat je moest reserveren, maar gelukkig dat jullie toch nog een restaurant hebben kunnen vinden en dat het eten lekker was! Fijne komende dagen en bedankt voor de mooie foto’s! Groetjes voor allemaal!
  3. Bernard:
    4 augustus 2023
    Goedemorgen voor jullie daar in Kyoto. Vast wel lekker kunnen slapen in het B&B, die zal vast wel goed uitgerust om de gasten het echt naar hun zin te maken. En natuurlijk een goede beoordeling op hun site te verkrijgen van Nederlanders. Neem ook even aan dat jullie hier ook een ontbijt gaan krijgen, dan zullen ze jullie vast wel Japans verrassen. Wordt er ook voor jullie gebogen en jullie weer terug voor bepaalde dienst? Wat een geweldige trein zo te zien, de uitrusting zal vast niet veel anders zijn, daar kan de NS nog wel een puntje aanzuigen. Zo rollen jullie van de ene naar de andere verbazing denk ik zo. Dat het water zelfs uit Frankrijk lijkt te komen in het Franse-restaurant, best wel opmerkelijk. Morgen ga ik de vakantiegangers van Schiphol halen, het zit er dan voor hun op. Maar Quinten gaat maandag starten met 3 x 2, daar weten jullie alles van. Hij gaat met een vriendje starten voor een bloemenwinkel in Bolnes, gelijk aan de vorige keer. Gezellige zaterdag alvast, het zal vast wel drukker zijn nu de Japanners ook weekend hebben😏.
  4. Frank:
    5 augustus 2023
    Leuke foto’s daar en ook lekker weer zo te zien