Kyoto - Dag 8

6 augustus 2023 - Kyoto, Japan

Hallo allemaal, vandaag een speciale editie van de blog. Geschreven door het jongste, knapste en slimste lid van de Vroklage familie. Esmée natuurlijk.

Vanochtend zijn de kinderen vroeg opgestaan om nog een tempel te bekijken. Deze tempel heet de Fushimi-Inari Taisha, een van de belangrijkste schrijnen/tempels van Japan. Deze tempel is een van de oudste van Kyoto, vooral bekend vanwege de duizenden rode poorten, zoals jullie kunnen zien op de foto’s! (Leuk hè, wat extra informatie! Doet de andere schrijver niet vaak).

Yvonne en Robert wilden vanochtend uitslapen, ze zijn al wat ouder dus hadden hun rust hard nodig na de vroege start gisteren.

Na vers brood van de lokale bakker, zijn we allemaal naar de fietsen winkel gelopen om fietsen te huren. Kyoto heeft veel fietspaden (zoals te zien in de map in de fotogalerij). Wij wilden eigenlijk de roze route nemen, maar Robert heeft niet goed geluisterd en heeft ons per ongeluk via het paarse (en langste!!) fietspad gestuurd. Esmée had er wat moeite mee, en haar fiets maakte een raar geluid. Duurde niet lang voordat we er achter kwamen dat ze een lekke band had (altijd pech die Esmée), dus op naar de lokale Japanse fietsenmaker. Robert maakte gebruik van deze gelegenheid door zich te laten scheren door de Japanse barber, en oogde gelijk 20 jaar jonger. Duiness voelde zich buitengesloten dus wou ook even langs de Japanse kapper voor een knipbeurt.

Daarna verder met de fiets Kyoto ontdekken. We zijn natuurlijk even gestopt voor lunch, lekker ramen, loempias, kip, en dumplings op. Was wel lekker om na die hitte even in de airco te zitten en wat te eten. Vervolgens 30 minuten fietsen naar de Kinkakuji tempel, ook weer een van de beroemdste tempelcomplexen in Japan. Wordt ook wel het Gouden Paviljoen genoemd, omdat het met bladgoud bedekt is. Was zeker een van de mooiste tempels die wij tot nu toe gezien hebben, was het fietsen waard.

Na een lange dag nu weer terug naar de Airbnb fietsen, moesten voor 17:30 de fietsen weer inleveren. Waren allemaal heel moe toen we thuis kwamen, even een uurtje bijkomen. Sanne en Duiness wilden daarna met z’n tweetjes even op stap (een romantische avond wandeling). Robert en Yvonne wilden ook nog even de winkelstraat door. Esmée was nog best moe van het vroege opstaan dus die wou graag thuis blijven. Iedereen blij.

Morgen weer een vroege start, op naar de volgende bestemming: Osaka!

1. Lia:
    6 augustus 2023
    Hoi allemaal, wat een mooi en uitgebreid verslag heb jij gemaakt Esmeé 👍, jammer dat je pech had met een lekke band! Weer een hoop gedaan deze dag! Leuk dat de mannen naar een Japanse kapper zijn geweest! Lekker geluncht en een mooie tempel gezien! Dus weer een hele
    mooie dag gehad, nu Osaka jullie volgende bestemming! Ben benieuwd hoe het daar is, fijne tijd daar en groetjes voor allemaal 🙋‍♀️👋🏽!
  2. Bianca:
    6 augustus 2023
    Haha, super leuk verslag Esmee! Robert kies meestal op de kortste de langste route! Dat zijn jullie toch wel gewend 😉😉. Ben wel benieuwd wie morgen het verslag maakt.
  3. Ineke:
    6 augustus 2023
    Hallo jongste verslaggeefster prima verslag en zeker uitgebreid. Wel pech met die lekke band fietst ook nog eens zwaar. De heren naar de kapper ook weer iets anders in een vreemd land hopelijk kon hij Engels! Zonder baard zeker jonger maar ja hij moet het zelf weten. Morgen opweg naar nieuwe stad. Nu op de helft van de reis en al zoveel gezien en gedaan. Esmee bedankt voor het uitgebreide verslag. Goed reis morgen naar Osaka. Groetjes.
  4. Bernard:
    6 augustus 2023
    Goedemorgen allen in het verre Oosten. Beginnen de tempels jullie al een beetje te vervelen, nu die tempel met bladgoud, Kinkakuji, tja die had ik ook wel willen zien. Mooi dat na het bezoek de fietsen er nog stonden🫢. Wel grappig dat al die gehuurde fietsen een mandje hebben voor de boodschappen. Wat ook opviel dat iedereen een petje droeg bij het fietsen, tja als je een wielrenner in de groep heb, dan weet je dat je de langste route te pakken hebt😏wil graag wat zien van de stad. Of is het een test om te zien hoe sportief Duiness is, of kan hij zelfs wel goed fietsen. Nu we hebben het WK wielrennen in Glasgow gezien, daar waren ze door het ‘dolle’ heen, wij ook trouwens! Ik zag wel dat ze in Japan ook grote glazen bier hebben, dat had Robert wel nodig na z’n fietstripje. Gezellige korte reis naar Osaka.